Živim u zemlji koja je u svijetu poznata po svojim prirodnim i kulturnim ljepotama.Zemlja koju prepoznaju po crveno-bijelim kockicama.U zemlji gdje političari i radnici žive u paralelnom svijetu.Dok jedni misle koju haljinicu i odijelo obući i kakvim vozilom na posao stići,drugi razmišljaju što će skuhati djeci za ručak,kako kupiti kruh ,koja kanta za smeće je bolji izbor,kako da brže bolje uhvate koju plastičnu bocu i kako da izaberu posao od silnih poslova koji im se nudi na tržištu rada,o vozilu i ne razmišljaju jer imaju samo poznati"cipelcug".
U zemlji gdje se stečajne nagodbe rade po principu ja znam njega on mene ,mi radimo za sebe, a za radnike neka se snađu.
Nisu hrvati neka buntovna nacija ,kroz povijest smo stalno slušali druge i te iste puštali da nas vode bez obzira slažemo se s njima ili ne .
Imaju hrvati veliko srce kada pomoć treba svi se odazovu, skupljaju građani kunice jer država za bolesne ljude nema .
U recesiji se hrvatska nacija sjetila kada imamo posao,ali plače ne dobijemo,kada možemo otkaz dobiti bez obrazloženja,kada režije se vrtoglavo penju iz mjeseca u mjesec da nam bude lakše pokrenimo akciju "kruh za poslije " i "kavu za poslije"
U zemlji gdje ministar pred naciju stane i kaže :"zar kočijom na posao da idem?"i u istom trenu govori udžbenici će nam biti lakši,biti će ih manje, a onda objavi cijenu.Hrvati šute,poneki učitelj koji je dobio uvid u nove udžbenike kaže u pitanju su stari udžbenici i napravljen je tek kozmetički posao.Pokoja nova sličica,redoslijed pitanja nakon sadržaja.
Ja kao roditelj pitam:
Da li će udžbenici biti kvalitetniji?
Da li će opet biti puni pravopisnih grešaka,jer sada imamo novi hrvatski pravopis?
Da li ministar zna da reciklirani papir je jednak težini kao standarni papir?
Ljudi onako teško žive zbog cjelokupne situacije,da li je svjestan da prosječna hrvatska obitelj s dvoje đaka samo za udžbenike mora izdvojiti oko 5000 kuna,a gdje je još potrošni matrijal ,tenisice za tijelesni odgoj...?
Ako govorimo o digitalnom školstvu da li ćemo ga mi roditelji financirati za četiri godine?
U zemlji gdje radnici koji još imaju posao rade vrijedno kao patuljci,sabornici svaku sjednicu započinju stankom za konzultacije ,nisu imali vremena dogovoriti stajalište stranke.Gospodo za početnu plaču od
16 000 kuna +prijevoz+naknada za odvojeni život morate raditi kao švicarski satovi onda vam ne bi palo na pamet produljiti radni tjedan s 40 na 56 sati.
Znam to je tek uvid u novu reformu.Kako loše stojimo sa domovima za umirovljenike,radna snaga nam je u opadanju,mladi bježe trbuhom za kruhom...U pitanju je reforma solidarnosti koja će se provoditi u nekoliko koraka:-ako ćete biti dovoljno matrijalno sposobni država će vam osigurati dom umirovljenika(jer će vam djeca raditi negdje u svijetu..)
-ako ste već na izmaku snaga tada idete u projekt s posla na groblje jer bolnice teško rade,a na
groblju još mjesta ima..
Rečenica koja posebno uznemiruje jest izjava ministra rada koju je dao sindikalnim predstavnicima kada su ga upitali zašto se mijenja postojeći zakon o radu,odgovorio im je ."Da postojeći zakon bi trebalo malo doraditi,dobar je ,ali zakon se ne provodi."
A tko je nadležan za provedbu zakona ?
Novi zakon je liberalan do beskrajnih granica,radnik nema nikakvu zaštitu.
Vičemo na sav glas natalitet nam pada.Kako ste zaštitili žene u novom zakonu na radu?
Nakon porodiljnog dopusta poslodavac je može rasporediti na novo radno mjesto,može joj dati otkaz ugovora,nema u Hrvatskoj ni spomena o fleksibilnom radnom vremenu za majke(što bi majke koristile kada su djeca bolesna ,pa kada djeca ozdrave ponovo nadoknadile posao).
Rad kod kuće niste jasno definirali i opet pustili radnika na milost i nemilost poslodavcu.
Nisu svi poslodavci loši ima onih koji znaju nešto o psihologiji poslovanja (da je zadovoljan radnik bolje koncentriran na posao i daje više od 100% učinka),da radniku treba omogućiti slobodan vikend,dati godišnji odmor jer bolest i iznemoglost radnika dovodi do kontra učinka poslovanju.Takvih poslodavaca je jako malo u Hrvatskoj no kada bih ih bilo više možda bi i poslovna klima bila pozitivna.
Bajka u Hrvatskoj nije ispisana do kraja ,glumci mijenjaju uloge ovisno kako se probude,zasada bi završila otprilike ovako:"glumci"se svakodnevno bore za bolju fotelju,bolji automobil,koaliraju svako sa svakim da zadrže što bolji položaj.Naciju su već davno nazvali ovcama koje ih tiho slijede a čobani se po izborima ovca svako malo izmjene.Tako smo nedavno i naučili da je jedan vođa ovčica znao kuhati jako dobru krumpir salatu i da je državni proračun planirao kao kućni proračun.Sadašnji vođa još nije pokazao svoje kulinarske sposobnosti,ali je naučio ovčice kako da postanu čarobnjaci da prežive iz mjeseca u mjesec....
U zemlji gdje žive 280 bogatih obitelji,političara koji mijenjaju stav iz sata u sat i radnika koji žive iz sata u sat prilike preživljavanja neprestano se mijenjaju ali žive po principu što se bolje snađeš Bog te još nagradi.....
srijeda, 26. veljače 2014.
utorak, 25. veljače 2014.
ČIŠĆENJE KUĆE NA PRIRODAN NAČIN
Koliko puta ste razmišljali koje sredstvo za čišćenje da kupite a da prilikom čišćenja ne izgubite previše vremena?
Svjedoci smo da dobra reklama može prodati jako loš proizvod.
Prosječno kućanstvo u Hrvatskoj(dvoje roditelja i 2 djece)mjesečno troše 250-400 kuna na sredstva za čišćenje.
Uzimajući u obzir da su neka sredstva posve nekorisna u čišćenju,neka opasna po zdravlje ljudi ,a neka toliko alergena da ljudi završavaju u bolnicama liječeći alergijske reakcije,novac koji bez povratka bacamo pitam se da li je sve to vrijedno ?
Od davnina su žene čistile kuće i nisu imale dostupna kemijska sredstva za čišćenje.Dom ako se redovito provjetrava,dezifincira učestalost za razvitak opasnih mikroorganizma je veoma mala .
Za čišćenje koje ne nosi posljedice za zdravlje ,može se primijeniti u svakom domu posebno preporučeno ako bolujete od alergija, imate malo dijete ili kućnog ljubimca i štedi vaš kućni proračun jest čišćenje bez kemikalija .
U svakom domu se može naći alkoholni ocat,soda bikarbona,limun,sol,eterična ulja lavande, kadulje,čajavca...
Alkoholni ocat je odlično sredstvo za skidanje kamenca i dezinfekciju.Da nije baš ugodnog mirisa pa da vam ukućani ne kažu da li spremate zimnicu ili pospremate stan njegov miris možete ublažiti eteričnim uljima kao što su lavanda ,kadulja.
Univerzalno sredstvo za čišćenje cijelog stana osim ako imate nešto od punog drva ili mramora jest sredstvo koje možete napraviti sami.Recept je vrlo jednostavan:0.5 l vode
0.5 l alkoholnog octa
malo ekološkog sredstva za pranje suđa(ima ga u DM-u)
10 kapi eteričnog ulja čajevca
10 kapi eteričnog ulja lavande
10 kapi eteričnog ulja kadulje
Pomiješajete sastojke i dobit ćete kombinaciju koja čisti sve i ostavlja ugodan miris.
Imate li problem sa wc školjkom tada posipajte sodu bikarbonu po wc školjci i zatim poprskajte s alkoholnim octom ostavite 15-20 minuta stvorit će se kemijska reakcija i operete wc školjku.
Problem sa bijelom stolarijom isto možete riješiti pomoću sredstva na bazi :alkoholni ocat eterična ulja,ekološko sredstvo za pranje suđa kojega morate dodati malo više.
Pećnicu od štednjaka operite tako da posipate pećnicu sodom bikarbonom,limun prerežite na pola i zatim sa tom polovicom limuna utrljavajte sodu bikarbonu .Na kraju postupka samo obrišete mlakom vodom pećnicu.
Deterđent za rublje isto možete napraviti sami tako da pomiješate alkoholni ocat,sodu bikarbonu i prirodni sapun i malo eteričnog ulja ,no mana tog detređenta je da nećete dobiti prekrasnu bijelinu.
ponedjeljak, 24. veljače 2014.
POGREŠKE KOD ODGOJA-VJEČNO PITANJE
Kada ste saznali da ćete postati roditelj skakali ste od sreće i jedva ste čekali trenutak kada ćete to malo biće moći primiti u zagrljaj.Nažalost djeca ne dolaze s uputama za rukovanje,pa sve što vam ostaje je da sami naučite iz vlastitog iskustva.Na tom putu ćete raditi greške,lupati glavom o zid,slušati iskustva drugih roditelja,svoji roditelja ,baka i djedova.Put neće biti lagan ali učiniti ćete sve što je u vašoj moći da odgojite svoje dijete u odgovornu,iskrenu osobu....
Svako dijete je jedinstveno i trebate ga smo slušati,razgovarati i zajedničkim snagama doći do rešenja problema.
Tvrditi jedno ,a raditi drugo.Recimo govorit djeci kako je loše pušiti ,a pri tome sami pušite.Takvo ponašanje malo dijete zbunjuje,a tinejdžeru daje matrijal za svađu koji će kasnije iskoristiti protiv vas.
Ispravite ponašanje.Umjesto da branite neobranjivo,postanite primjer...
Ne uspoređujte dijete sa drugom djecom.Ne uspoređujte braću i sestre međusobno tako da "zatrovate" njihov odnos i time si stvorite obiteljski problem nepodnošljivosti.
Djeca su i tako pod pritiskom odrastanja i traženja sebe.Umjesto da ih uspoređujte s drugima ,istaknite njihove vrijednosti ,vrline.
Roditelj se ne smije praviti da problem ne postoji i da će se sam od sebe riješiti.Ignoriranje lošeg ponašanja ili činjenice( da dolazi kući u alkoholiziranom stanju,ne poštuje vrijeme povratka kući iz izlaska...)vodi k još većem problemu.Zanemarivanje škole i pojava loših ocjena često su prvi znakovi koji ukazuju da dijete traži pomoć.
Pronađite uzrok problema ,razgovarajte s djetetom ,postavite pravila ponašanja,listu obavljanja nekih poslova u kući...
Ako to ne uspije uvijek vam ostaje mogućnost da potražite savjet stručne osobe.
Ne popuštajte djetetovim zahtjevima i ne dajte obećanje da će nešto dobiti ako napravi neku obavezu(ako pospremiš sobu dobit ćeš veći džeparac,ako prođeš s odličnim uspjehom dobit ćeš novi mobitel..)
Dajte djetetu privilegije za dobro ponašanje ,a ne za loše.Dobro bi bilo da zajedno sa djetetom odlučite što bi bilo dobro napraviti nakon neke situacije.
Tako dijete od malih nogu učite što je dobro-loše ponašanje,učite ga odgovornosti.
Ne očekujte od djeteta previše .Ako je susjedovo dijete odličan učenik ,to ne znači da i vaše dijete mora biti odličan učenik.Svako dijete je u nečem odlično .Roditeljski zadatak je da prepozna u čemu mu je dijete odlično i da ga potiče u razvijanju tog talenta.
Dopustite djetetu da se razvija i ponaša u skladu sa svojim mogućnostima,potrebama,željama i interesima.
Svako dijete je posebno ,neka djeca sazrijevaju ranije neka kasnije,neka su više samostalna neka manje,neka djeca brzo pamte neka nje,neki su sportaši i veseljaci a neki mirni,tihi,povučeni....
Ne radite stvari umjesto svoje djece i ne radite njegove obaveze.Koliko vašem djetetu bilo teško nešto napraviti ,ustrajte na tome da to napravi.Time gradite njegovo smopuzdanje,učite ga odgovornosti.
Kada obavljate stvari umjesto njega učite ga lijenosti,neodgovornosti....
Djecu odgajamo do njihove sedme godine života ,i do tada bi trebali savladati osnove higijenskih navika, obavljati zadatke primjerene njihovoj dobi(pospremiti igračke na svoje mjesto,postaviti stol za jelo,....)naučiti da je san jako važan za njihov razvoj(potruditi se da svaki dan idu spavati u isto vrijeme),da nauče razlikovati dobro-loše.U kasnijim godinama života djecu samo modeliramo odnosno ukazujemo na dobro i loše ponašanje.
Prihvatite svoje dijete onakvim kakvo jest,volite ga i potičite u njemu sve ono dobro i pozitivno,učinite sve da se osjeća sretno i sigurno.Izgradite odnos sa svojim djetetom da ono zna da ste uz njega i u dobrim i lošim trenucima
Svako dijete je jedinstveno i trebate ga smo slušati,razgovarati i zajedničkim snagama doći do rešenja problema.
Tvrditi jedno ,a raditi drugo.Recimo govorit djeci kako je loše pušiti ,a pri tome sami pušite.Takvo ponašanje malo dijete zbunjuje,a tinejdžeru daje matrijal za svađu koji će kasnije iskoristiti protiv vas.
Ispravite ponašanje.Umjesto da branite neobranjivo,postanite primjer...
Ne uspoređujte dijete sa drugom djecom.Ne uspoređujte braću i sestre međusobno tako da "zatrovate" njihov odnos i time si stvorite obiteljski problem nepodnošljivosti.
Djeca su i tako pod pritiskom odrastanja i traženja sebe.Umjesto da ih uspoređujte s drugima ,istaknite njihove vrijednosti ,vrline.
Roditelj se ne smije praviti da problem ne postoji i da će se sam od sebe riješiti.Ignoriranje lošeg ponašanja ili činjenice( da dolazi kući u alkoholiziranom stanju,ne poštuje vrijeme povratka kući iz izlaska...)vodi k još većem problemu.Zanemarivanje škole i pojava loših ocjena često su prvi znakovi koji ukazuju da dijete traži pomoć.
Pronađite uzrok problema ,razgovarajte s djetetom ,postavite pravila ponašanja,listu obavljanja nekih poslova u kući...
Ako to ne uspije uvijek vam ostaje mogućnost da potražite savjet stručne osobe.
Ne popuštajte djetetovim zahtjevima i ne dajte obećanje da će nešto dobiti ako napravi neku obavezu(ako pospremiš sobu dobit ćeš veći džeparac,ako prođeš s odličnim uspjehom dobit ćeš novi mobitel..)
Dajte djetetu privilegije za dobro ponašanje ,a ne za loše.Dobro bi bilo da zajedno sa djetetom odlučite što bi bilo dobro napraviti nakon neke situacije.
Tako dijete od malih nogu učite što je dobro-loše ponašanje,učite ga odgovornosti.
Ne očekujte od djeteta previše .Ako je susjedovo dijete odličan učenik ,to ne znači da i vaše dijete mora biti odličan učenik.Svako dijete je u nečem odlično .Roditeljski zadatak je da prepozna u čemu mu je dijete odlično i da ga potiče u razvijanju tog talenta.
Dopustite djetetu da se razvija i ponaša u skladu sa svojim mogućnostima,potrebama,željama i interesima.
Svako dijete je posebno ,neka djeca sazrijevaju ranije neka kasnije,neka su više samostalna neka manje,neka djeca brzo pamte neka nje,neki su sportaši i veseljaci a neki mirni,tihi,povučeni....
Ne radite stvari umjesto svoje djece i ne radite njegove obaveze.Koliko vašem djetetu bilo teško nešto napraviti ,ustrajte na tome da to napravi.Time gradite njegovo smopuzdanje,učite ga odgovornosti.
Kada obavljate stvari umjesto njega učite ga lijenosti,neodgovornosti....
Djecu odgajamo do njihove sedme godine života ,i do tada bi trebali savladati osnove higijenskih navika, obavljati zadatke primjerene njihovoj dobi(pospremiti igračke na svoje mjesto,postaviti stol za jelo,....)naučiti da je san jako važan za njihov razvoj(potruditi se da svaki dan idu spavati u isto vrijeme),da nauče razlikovati dobro-loše.U kasnijim godinama života djecu samo modeliramo odnosno ukazujemo na dobro i loše ponašanje.
Prihvatite svoje dijete onakvim kakvo jest,volite ga i potičite u njemu sve ono dobro i pozitivno,učinite sve da se osjeća sretno i sigurno.Izgradite odnos sa svojim djetetom da ono zna da ste uz njega i u dobrim i lošim trenucima
MARIA VON TRAPP-MOJE PJESME MOJI SNOVI
Malo je ljudi koji ne pamte film "Moje pjesme moji snovi" inspiriran životom glazbene obitelji von Trapp i njihovom dadiljom.
No malo je poznata činjenica da obitelj von Trapp potječe iz Zadra.
Gorge von Trapp rođen je u Zadru 04.04.1880. godine .Pohađao je pomorsku akademiju u Rijeci,nakon čega odlazi na službu u Pulu.Zahvaljujući postignućima na moru u svojoj karijeri austrougarskog mornaričkog časnika primio je mnoga odlikovanja uključujući i Vojni red Marije Terezije.
George von Trapp oženio je Aghatu Whitehead unuku Roberta Whitheada izumitelja torpeda.
Aghatino nasljeđeno bogatstvo uzdržavalo je von Trappove i omogućilo im da zasnuju obitelj.
Imali su sedmero djece Rupert i Aghata rođeni su u Pulu gdje su i živjeli u Budicinovoj ulici 11,
Maria Franziska,Werner,Hedwig,Johanna rođeni su u Zell an Seen.
Majka Aghata umrla je od posljedica šarlaha,pa su djeca bila prepuštena odgoju dadilja.
1926. godine Maria Franziska oboljeva i zbog bolesti ne može pohađati školu,George von Trapp pronalazi dadilju Mariju Augustu Kutscheru.
Upravo taj odnos između dadilje i djece kasnije se uzima kao temelj za brodvejski mjuzikl"Moje pjesme,moji snovi" 1959.godine ,a zbog popularnosti se snima i film pod istim imenom koji 1965.godine osvaja pet Oscara.
Obitelj 1938.godine bježi od nacista i nastanjuje se u Sad-u,gdje je i Maria von Trapp umrla u svojoj 99-toj godini života.Svirala je harmoniku i plesala.
Cijela se obitelj tijekom svog života bavila glazbom a za svoje glazbene nastupe dobili su brojne pohvale diljem Europe.
No malo je poznata činjenica da obitelj von Trapp potječe iz Zadra.
Gorge von Trapp rođen je u Zadru 04.04.1880. godine .Pohađao je pomorsku akademiju u Rijeci,nakon čega odlazi na službu u Pulu.Zahvaljujući postignućima na moru u svojoj karijeri austrougarskog mornaričkog časnika primio je mnoga odlikovanja uključujući i Vojni red Marije Terezije.
George von Trapp oženio je Aghatu Whitehead unuku Roberta Whitheada izumitelja torpeda.
Aghatino nasljeđeno bogatstvo uzdržavalo je von Trappove i omogućilo im da zasnuju obitelj.
Imali su sedmero djece Rupert i Aghata rođeni su u Pulu gdje su i živjeli u Budicinovoj ulici 11,
Maria Franziska,Werner,Hedwig,Johanna rođeni su u Zell an Seen.
Majka Aghata umrla je od posljedica šarlaha,pa su djeca bila prepuštena odgoju dadilja.
1926. godine Maria Franziska oboljeva i zbog bolesti ne može pohađati školu,George von Trapp pronalazi dadilju Mariju Augustu Kutscheru.
Upravo taj odnos između dadilje i djece kasnije se uzima kao temelj za brodvejski mjuzikl"Moje pjesme,moji snovi" 1959.godine ,a zbog popularnosti se snima i film pod istim imenom koji 1965.godine osvaja pet Oscara.
Obitelj 1938.godine bježi od nacista i nastanjuje se u Sad-u,gdje je i Maria von Trapp umrla u svojoj 99-toj godini života.Svirala je harmoniku i plesala.
Cijela se obitelj tijekom svog života bavila glazbom a za svoje glazbene nastupe dobili su brojne pohvale diljem Europe.
petak, 21. veljače 2014.
UTJECAJ GLAZBE NA ČOVJEKA
Glazba je uvijek bila dio nas i mi smo bili dio glazbe.
Glazba pozitivno utječe na čovjekove fiziološke funkcije.
Vibracija zvuka djeluje na procese u mozgu i time utječe na tjelesne i emocionalne funkcije.Jačina i visina zvuka djeluje na stanice i organske sustave,uravnotežuje krvni tlak,cirkulaciju.
Brojna istraživanja potvrđuju terapijski učinak glazbe i njezino pozitivno djelovanje na glavobolje,migrene,smetnje u spavanju,koncentraciju,stres.
Klasična glazba ima pozitivan učinak na depresiju,tjeskobu.
Pospješuje sposobnost koncentracije,pobuđuje kreativnost,pospješuje pamćenje,pozitivno utječe na imunološki sustav.
Djeci koja imaju problem sa koncentracijom ,pažnjom,imaju višak energije preporuča se puštanje klasične glazbe u trenucima kada se igraju i pred spavanje.
Poznati Mozart efekt djeluje tako što je u Mozaratovim skladbama prisutno stalno izmjenjivanje glasnijih i tiših tonova u prosjeku svakih 30 sekunda što povoljno utječe na stimuliranje lijeve i desne polutke mozga .
Glazba je usko povezana s matematikom.Kroz povijest su poznati glazbenici koji su bili i odlični matematičari:Mozart,Bach.Analizom Bachovih dijela utvrdilo se da su prisutne neobične igre s brojkama i čudesne simetrije koje se mogu matematički dokazati.
A.Einstein se smatra jednim od najpametnijih ljudi kojim su ikada živjeli.Malo je poznata činjenica da su Einsteina smatrali nedovoljno pametnim da završi formalno obrazovanje i da su roditeljima predlagali da mu potraže neki manualni zanat.Roditelji nisu prihvatili učiteljeve prijedloge ,pa su Einsteinu uz obavezno školovanje kupili violinu.Upravo je improviziranje na violini Einsteinu pomoglo doći do rešenja teških jednadžbi.
Einstein je mrzio kruti školski sustav,podvrgavanje disciplini,nemaštovitosti školskog duha i postojeće matode učenja.Često je izostajao s predavanja kao student,no svoje vrijeme je utrošio na samostalno učenje fizike uz pomoć svoje violine.
Zahvaljujući Einstienu došlo se do nevjerojatnih otkrića na području fizike ali na području metodike učenaja.Svako dijete je sposobno da savlada gradivo ali je potrebno naći odgovarajući način da mu se približi to gradivo.
Sva ta istraživanja nas dovode do zaključka koliko glazbu smatramo nevažnom u našem životu a koliki ona ima utjecaj na naš način života,učenje,psihu......
Glazba pozitivno utječe na čovjekove fiziološke funkcije.
Vibracija zvuka djeluje na procese u mozgu i time utječe na tjelesne i emocionalne funkcije.Jačina i visina zvuka djeluje na stanice i organske sustave,uravnotežuje krvni tlak,cirkulaciju.
Brojna istraživanja potvrđuju terapijski učinak glazbe i njezino pozitivno djelovanje na glavobolje,migrene,smetnje u spavanju,koncentraciju,stres.
Klasična glazba ima pozitivan učinak na depresiju,tjeskobu.
Pospješuje sposobnost koncentracije,pobuđuje kreativnost,pospješuje pamćenje,pozitivno utječe na imunološki sustav.
Djeci koja imaju problem sa koncentracijom ,pažnjom,imaju višak energije preporuča se puštanje klasične glazbe u trenucima kada se igraju i pred spavanje.
Poznati Mozart efekt djeluje tako što je u Mozaratovim skladbama prisutno stalno izmjenjivanje glasnijih i tiših tonova u prosjeku svakih 30 sekunda što povoljno utječe na stimuliranje lijeve i desne polutke mozga .
Glazba je usko povezana s matematikom.Kroz povijest su poznati glazbenici koji su bili i odlični matematičari:Mozart,Bach.Analizom Bachovih dijela utvrdilo se da su prisutne neobične igre s brojkama i čudesne simetrije koje se mogu matematički dokazati.
A.Einstein se smatra jednim od najpametnijih ljudi kojim su ikada živjeli.Malo je poznata činjenica da su Einsteina smatrali nedovoljno pametnim da završi formalno obrazovanje i da su roditeljima predlagali da mu potraže neki manualni zanat.Roditelji nisu prihvatili učiteljeve prijedloge ,pa su Einsteinu uz obavezno školovanje kupili violinu.Upravo je improviziranje na violini Einsteinu pomoglo doći do rešenja teških jednadžbi.
Einstein je mrzio kruti školski sustav,podvrgavanje disciplini,nemaštovitosti školskog duha i postojeće matode učenja.Često je izostajao s predavanja kao student,no svoje vrijeme je utrošio na samostalno učenje fizike uz pomoć svoje violine.
Zahvaljujući Einstienu došlo se do nevjerojatnih otkrića na području fizike ali na području metodike učenaja.Svako dijete je sposobno da savlada gradivo ali je potrebno naći odgovarajući način da mu se približi to gradivo.
Sva ta istraživanja nas dovode do zaključka koliko glazbu smatramo nevažnom u našem životu a koliki ona ima utjecaj na naš način života,učenje,psihu......
četvrtak, 20. veljače 2014.
TAJNA LJUDSKOG MOZGA
Mozak je središte živčanog sustava .Danas u svijetu postoje mnoga istraživanja o mozgu.
Pitanjem ljudskog mozga su se tako bavili: biolozi.liječnici,psiholozi,fizičari,matematičari,filozofi.
Unatoč interdisciplinarnom pristupu još uvijek ne možemo reći kako ljudski mozak funkcionira.
Postoje mnoge tajne o ljudskom mozgu zbog kojih bi se trebali prema tom organu u našem organizmu odnositi sa punim poštovanjem.
SKRIVENA TAJNA MOZGA
-Mozak je odgovoran za samo 2% ukupne tjelesne mase organizma
-troši 20% kisika u našoj krvi i 25% glukoze koja cirkulira u krvotoku
-u mozgu se nalazi oko deset miljardi neurona ,ali oni čine oko 10% mozga, a 75% čini voda
-mozak proizvodi struju dovoljno jaku da se može njome napojiti žarulja od 10-23W
prosječan mozak teži oko 1.3-1.4 kg
-veličina i težina mozga nema veze s kvocijentom inteligencije
-kada se prekine dotok krvi.mozak gubi svijest nakon 8-10 sekundi
-mozak bez kisika može preživjeti 4-6 minuta
-mozak je najaktivniji dok spavate
-osobe sa višim IQ-om sanjaju više od osobe sa manjim IQ-om
-mozak može stvoriti lažno sjećanje na neke događaje u djetinjstvu ili stvoriti posve nove događaje
-mozak nikada ne gubi sposobnost učenja
-mozak je najmasniji organ u našem tijelu
-čitate li na glas potičete razvoj mozga
-djeca koja do pete godine nauče dva jezika mijenjaju strukturu mozga,a kao odrasle osobe imaju gušću sivu tvar
-mozak kontrolira hodanje,razgovor,disanje ,razmišljanje
-mozak se može regenerirati, uz prave poticaje može stvoriti nove neuronske veze i povećati kognitivni kapacitet ,zbog čega može lakše učiti i pamtiti
KAKO POBOLJŠATI MENTALNE SPOSOBNOSTI MOZGA
Da se mozak može regenerirati to smo već usvojili ali da bi mozak bio zdrav njega treba održavati.Da nas ne pogodi demencija mozak trebamo održavati tako da igramo šah,rješavamo križaljke,računamo bez upotrebe kalkulatora,čitamo knjige.
Hranu koju konzumiramo također može pomoći mozgu da radi brže i razmišlja jasnije.
ZDRAVE MASTI-za poboljšanje koncentracije i funkcionalnosti masnih stanica treba jesti hranu koja sadrži omega -3--masne kiseline(losos,tuna,pastrva,laneno ulje,orasi,pšenične klice,jaje.)
ANTIOKSIDANSI-kada ljudi stare slobodni radikali putuju kroz krvotok i mogu uništiti stanice mozga
Hrana koja je bogata anitoksidansima čuva moždane stanice(borovnica,brokula,mrkva,češnjak,špinat,rajčica,)
HIDRATACIJA MOZGA-mali nedostatak vode u mozgu može dovesti da smanjene mentalne sposobnosti,pogoršati koncentraciju i pamćenje.Piti najmanje 6 čaša vode dnevno.
VITAMINI I MINERALI-za dobro funkcioniranje mozga važni su vitamini i minerali kao što su:željezo,kalcij,vitamini C i B12.
VLAKNA-pomažu sporijoj asorpciji šećera.Mozgu je važan šećer za normalan rad ,ali mu je važno da taj šećer dobiva postepeno u određenim količinama kako se ne bi opteretio.
Namernice koje sadrže mnogo vlakana su suho voće (marelica,datulje,šljive,orašasti plodovi,sjemenke,kivi,jabuka)
povrće(brokula,grašak,špinat)
Pitanjem ljudskog mozga su se tako bavili: biolozi.liječnici,psiholozi,fizičari,matematičari,filozofi.
Unatoč interdisciplinarnom pristupu još uvijek ne možemo reći kako ljudski mozak funkcionira.
Postoje mnoge tajne o ljudskom mozgu zbog kojih bi se trebali prema tom organu u našem organizmu odnositi sa punim poštovanjem.
SKRIVENA TAJNA MOZGA
-Mozak je odgovoran za samo 2% ukupne tjelesne mase organizma
-troši 20% kisika u našoj krvi i 25% glukoze koja cirkulira u krvotoku
-u mozgu se nalazi oko deset miljardi neurona ,ali oni čine oko 10% mozga, a 75% čini voda
-mozak proizvodi struju dovoljno jaku da se može njome napojiti žarulja od 10-23W
prosječan mozak teži oko 1.3-1.4 kg
-veličina i težina mozga nema veze s kvocijentom inteligencije
-kada se prekine dotok krvi.mozak gubi svijest nakon 8-10 sekundi
-mozak bez kisika može preživjeti 4-6 minuta
-mozak je najaktivniji dok spavate
-osobe sa višim IQ-om sanjaju više od osobe sa manjim IQ-om
-mozak može stvoriti lažno sjećanje na neke događaje u djetinjstvu ili stvoriti posve nove događaje
-mozak nikada ne gubi sposobnost učenja
-mozak je najmasniji organ u našem tijelu
-čitate li na glas potičete razvoj mozga
-djeca koja do pete godine nauče dva jezika mijenjaju strukturu mozga,a kao odrasle osobe imaju gušću sivu tvar
-mozak kontrolira hodanje,razgovor,disanje ,razmišljanje
-mozak se može regenerirati, uz prave poticaje može stvoriti nove neuronske veze i povećati kognitivni kapacitet ,zbog čega može lakše učiti i pamtiti
KAKO POBOLJŠATI MENTALNE SPOSOBNOSTI MOZGA
Da se mozak može regenerirati to smo već usvojili ali da bi mozak bio zdrav njega treba održavati.Da nas ne pogodi demencija mozak trebamo održavati tako da igramo šah,rješavamo križaljke,računamo bez upotrebe kalkulatora,čitamo knjige.
Hranu koju konzumiramo također može pomoći mozgu da radi brže i razmišlja jasnije.
ZDRAVE MASTI-za poboljšanje koncentracije i funkcionalnosti masnih stanica treba jesti hranu koja sadrži omega -3--masne kiseline(losos,tuna,pastrva,laneno ulje,orasi,pšenične klice,jaje.)
ANTIOKSIDANSI-kada ljudi stare slobodni radikali putuju kroz krvotok i mogu uništiti stanice mozga
Hrana koja je bogata anitoksidansima čuva moždane stanice(borovnica,brokula,mrkva,češnjak,špinat,rajčica,)
HIDRATACIJA MOZGA-mali nedostatak vode u mozgu može dovesti da smanjene mentalne sposobnosti,pogoršati koncentraciju i pamćenje.Piti najmanje 6 čaša vode dnevno.
VITAMINI I MINERALI-za dobro funkcioniranje mozga važni su vitamini i minerali kao što su:željezo,kalcij,vitamini C i B12.
VLAKNA-pomažu sporijoj asorpciji šećera.Mozgu je važan šećer za normalan rad ,ali mu je važno da taj šećer dobiva postepeno u određenim količinama kako se ne bi opteretio.
Namernice koje sadrže mnogo vlakana su suho voće (marelica,datulje,šljive,orašasti plodovi,sjemenke,kivi,jabuka)
povrće(brokula,grašak,špinat)
srijeda, 19. veljače 2014.
BESPLATNI UDŽBENICI
U Hrvatskoj je predškolsko,osnovnoškolsko obrazovanje obavezno.
Osnovno obrazovanje počinje upisom u prvi razred osnovne škole,obavezno je za svu djecu,u pravilu od šeste do petnaeste godine života.
Kao roditelj za svoje dijete imate pravo izabrati vrstu,oblik i metode osnovnog školovanja.
I sada imate problem?
Imate li pravo izabrati vrstu i oblik školovanja,što vam država nudi?
Dobro je poznato da u Hrvatskoj nisu razvijene škole koje pokrivaju osnovno školovanje(osim Zagreba),i tako da vi nemate mogućnost odabira.Ostale škole koje pružaju osnovno školovanje su u vlasništvu lokalne ili županijske vlasti.
Hrvatska je potpisala KONVENCIJU O PRAVIMA DJETETA u njoj stoji da svako dijete ima pravo na besplatno školovanje.
Da li Hrvatska već nekoliko godina krši tu konvenciju?
U pravilnicima za obavezno osnovno školovanje stoji rečenica :"svrha je omogućiti učeniku znanje u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima."
Postavljam si pitanje ako se stalno pozivaju naši političari "da Hrvatska treba biti zemlja znanja i da se treba krenuti u ulaganje naših učenika?"zašto se ne posvetimo nadarenoj djeci?
U našoj zemlji djeca koja imaju prosjek 5,00 smatraju se frikovima,štreberima...
Malo je učitelja koji prepoznaju takvu djecu u razredima a kada ih prepoznaju ta djeca sa svojim mentorima postižu zavidne rezultate na školskim,županijskim i državnim natjecanjima.
Umjesto da takvoj djeci damo vjetar u leđa mi ih strpamo u koš sa ostalom djecom.
Ako imaju dobrog ravnatelja škole mogu biti sretna ako ih se pohvali u školi ili dobiju malu sliku na webu svoje škole.
Nadarena djeca imaju jednake uvjete za upis u srednje škole ,dobro kako su tijekom svog osnovnog školovanja sudjelovala na raznim natjecanjima prikupili su nešto i više bodova(ali samo ako su osvojili prvo mjesto na županiji ili prva dva na državnom natjecanju.i ako ste sudjelovali u sportskim natjecanjima onda imate pravo na dodatne bodove bez obzira na plasman .)
U Hrvatskoji u doba recesije ima novaca za skupe automobile,visoke plaće političara.
Kažu naši političari neugodno im je zbog automobila ,jer njihova cijena se kreće kao tro-sobni stan u Zagrebu.
Pa prodajte te automobile!!!! Sakupite tako novac za besplatne udžbenike za djecu ,ne samo za socijalne slučajeve...
Nadarenog učenika najviše boli kada se čitave školske godine odriče svega da bi postigao odličan rezultat na nekom od natjecanja ,da ne pokvari ocjene u školi,a na kraju školske godine dobije tek stisak ruku zamjenika župana i priznanje na A4 formatu(U Varaždinskoj županiji).
Zna pametno dijete da uči za sebe i svoju budućnost ,ali možda bi ga recimo ove godine obradovalo da dobije komplet besplatnih udžbenika.
Tada bi društvo dosta pokazalo da cijeni njihov rad i uspjehe a poslalo i poruku drugim učenicima da za svoje učenje mogu biti nagrađeni....
Možda se i desi čudo.....!
Osnovno obrazovanje počinje upisom u prvi razred osnovne škole,obavezno je za svu djecu,u pravilu od šeste do petnaeste godine života.
Kao roditelj za svoje dijete imate pravo izabrati vrstu,oblik i metode osnovnog školovanja.
I sada imate problem?
Imate li pravo izabrati vrstu i oblik školovanja,što vam država nudi?
Dobro je poznato da u Hrvatskoj nisu razvijene škole koje pokrivaju osnovno školovanje(osim Zagreba),i tako da vi nemate mogućnost odabira.Ostale škole koje pružaju osnovno školovanje su u vlasništvu lokalne ili županijske vlasti.
Hrvatska je potpisala KONVENCIJU O PRAVIMA DJETETA u njoj stoji da svako dijete ima pravo na besplatno školovanje.
Da li Hrvatska već nekoliko godina krši tu konvenciju?
U pravilnicima za obavezno osnovno školovanje stoji rečenica :"svrha je omogućiti učeniku znanje u skladu s njegovim sposobnostima i sklonostima."
Postavljam si pitanje ako se stalno pozivaju naši političari "da Hrvatska treba biti zemlja znanja i da se treba krenuti u ulaganje naših učenika?"zašto se ne posvetimo nadarenoj djeci?
U našoj zemlji djeca koja imaju prosjek 5,00 smatraju se frikovima,štreberima...
Malo je učitelja koji prepoznaju takvu djecu u razredima a kada ih prepoznaju ta djeca sa svojim mentorima postižu zavidne rezultate na školskim,županijskim i državnim natjecanjima.
Umjesto da takvoj djeci damo vjetar u leđa mi ih strpamo u koš sa ostalom djecom.
Ako imaju dobrog ravnatelja škole mogu biti sretna ako ih se pohvali u školi ili dobiju malu sliku na webu svoje škole.
Nadarena djeca imaju jednake uvjete za upis u srednje škole ,dobro kako su tijekom svog osnovnog školovanja sudjelovala na raznim natjecanjima prikupili su nešto i više bodova(ali samo ako su osvojili prvo mjesto na županiji ili prva dva na državnom natjecanju.i ako ste sudjelovali u sportskim natjecanjima onda imate pravo na dodatne bodove bez obzira na plasman .)
U Hrvatskoji u doba recesije ima novaca za skupe automobile,visoke plaće političara.
Kažu naši političari neugodno im je zbog automobila ,jer njihova cijena se kreće kao tro-sobni stan u Zagrebu.
Pa prodajte te automobile!!!! Sakupite tako novac za besplatne udžbenike za djecu ,ne samo za socijalne slučajeve...
Nadarenog učenika najviše boli kada se čitave školske godine odriče svega da bi postigao odličan rezultat na nekom od natjecanja ,da ne pokvari ocjene u školi,a na kraju školske godine dobije tek stisak ruku zamjenika župana i priznanje na A4 formatu(U Varaždinskoj županiji).
Zna pametno dijete da uči za sebe i svoju budućnost ,ali možda bi ga recimo ove godine obradovalo da dobije komplet besplatnih udžbenika.
Tada bi društvo dosta pokazalo da cijeni njihov rad i uspjehe a poslalo i poruku drugim učenicima da za svoje učenje mogu biti nagrađeni....
Možda se i desi čudo.....!
Pretplati se na:
Postovi (Atom)