Ads 468x60px

utorak, 7. siječnja 2014.

ŽIVOT S MIGRENOM

Vrijeme oko nas sve više se mijenja .Naravno da takva učestala promjena meteoroloških prilika sve više utječe na kvalitetu naših života.Najviše te promjene osjete meteoropati  i njihova kvaliteta života  doista je upitna .Javlja se sve više tipičnih i atipičnih glavobolja koje se naravno povezuju sa klimatskom promjenom vremena.
Migrena je također jedna vrsta glavobolje.Njezin pravi uzrok nije poznat ,ali svaka migrena tvrde neurolozi ostavlja male promjene na mozgu osobe koja pati od migrena .
Osoba koja boluje od migrene zna da migrena znatno utječe na njenu kvalitetu života,raspoloženje,ali isto tako mnoge osobe koje boluju od migrene ne znaju da mogu znatno poboljšati svoj život s migrenom .
Za početak kako uzrok migrene nije poznat i okidači za početak migrene može biti bilo gdje u našoj okolini.hrani,navici.Od migrene mogu bolovati djeca ali i starije osobe.Dobne granice ne postoje.
  Bilo bi dobro da osobe koje pate od migrena pišu dnevnik migrene .
U dnevniku bi morale zapisati kada su počele osjećati glavobolju,što su do tog trenutka jeli i pili,da li su se nalazili u zatvorenom ili otvorenom prostoru,jesu li konzumirali alkoholno,gazirano piće,puše li.
Sve su to okidači koji mogu dovesti da migrena
Hrana kao što su orašasti plodovi,čokolada,jako začinjena hrana i gazirana pića uvelike pridonose razvoju migrena.
Dugi boravak u zatvorenom prostoru,preskakanje pojedinih obroka,premalo sna,brzi tempo života i sve to u kombinaciji sa stresom dovodi također do razvoja migrene.
Osobe koje pate od migrene trebale bi se također malo i pozabaviti svojim navikama i načinom života.
Trebale bi obavezno doručkovati,ne preskakati obroke ,jesti manje količine hrane ali imati najmanje 5 obroka dnevno,što uključuje doručak-voćna užina-ručak-užina-večera.
Dnevno popiti najmanje 4 litre tekućine i to bi bilo najbolje koristiti prirodne sokove,čajeve,voda.Alkohol i gazirana pića što više izbjegavati.
Boravak u prirodi bi također trebao postati dnevni ritual osobe oboljele od migrene.To ne znači da trebaju živjeti u prirodi već da pokušaju dnevno ukrasti za sebe sat vremena i otići u šetnju.
Tjelovježba u obliku rastezanja,ne trebaju to biti fizički teške vježbe,ali lagane vježbe za kralježnicu,lagano rastezanje vratne kralježnice i one male vježbe koje se najčešće preporučuju osobama koje puno sjede, prakticirajući takve vježbe barem 15-minuta dnevno za sebe možete napraviti puno.
Kako na kraju ne bi netko pomislio da su to smo prazna slova na papiru,odmah ću vas razočarati.Ovaj tekst je nastao na temelju moga iskustva.
S migrenom sam se borila više od 10 godina svoga života ,ponekada mi se učinilo da migrena upravlja mojim životom jer su napadi bili toliko česti i jaki da je čak jedan period u mom život bio podređen migrenama. Obaveze su se planirale ovisno da li je kod mene prisutna migrena .Bila sam redoviti gost neurološkog odijela gdje bi raznim lijekovima pokušavali otjerati migrenu.U terapiji sam imala epileptike,no zbog srčanih aritmija teško sam ih podnosila ,a i hormoni s godinama uzmu svoj danak.
Sve me to toliko uništavalo da sam jednog dana odlučila preuzeti kontrolu nad svojim životom i ne dopustiti da bolest upravlja mojim životom.Tu neobičnu moć posjeduje svaki čovjek ona leži sakrivena duboko u nama samo je pitanje želimo li pustiti na slobodu.
Zakopala sam se u raznu literaturu dostupnu  u knjižnici ,internetu i polako spajala sve informacije .Čitala sam puno "ispovjedi"drugih ljudi koji boluju od migrena i došla do zaključka odgovor leži u meni.
Tako sam polako počela mijenjati svoje navike.Danas jedem puno voća,povrća,gazirano vrlo rijetko,puno boravim u prirodi.Do tog recepta sam došla isključivo pomoću dnevnika koji sam vodila gdje sam pronašla svoje okidače za migrenu.
Da se ne bi zavaravali ja i danas imam migrene ali one traju u prosjeku 2-3 dana,uglavnom analgetik pomogne ako ga odmah uzmem kod početka migrene.
Epileptici više nisu u mojoj terapiji.
Meni je ipak najvažnije da moj život više ne ovisi o migreni i da taj jedan ili dva napada koja traju po 2-3-dana mogu kontrolirati, da nisu više tako jaki popraćeni bar u mom primjeru povraćanjem ,nemogučnošću gledanja kroz jedno oko, jedino što bi to donekle smirilo bile bi injekcije ,mir .tišina.tama,izolacija od svijeta.
Zato toplo preporučam vodite svoj dnevnik migrene,pronađite svoje okidače,i u dogovoru sa svojim liječnikom nađite najbolju terapiju za sebe.
Ne zaboravite da to nije proces koji traje mjesec dana ,da bi pronašli svoje okidače za migrenu možda će vam trebati šest mjeseci,neke ćete naći i u trenutku svoje terapije,ali ono što ćete svako dobiti ako slijedite moju preporuku to je bolji kvalitetniji način života.    
         

Nema komentara:

Objavi komentar

 
 
Blogger Templates